Olika typer av träning

Det finns många olika sorters träning.
Hur du än tränar så kommer du alltid att träna en av de viktigaste musklerna i kroppen. Detta är nämligen hjärtat.
För att skydda din kropp mot förslitningsskador samt få en bra hållning så är styrketräning ett sätt att komma igång.
Träning för den viktigaste muskeln i kroppen är allting som har med kondition att göra. Detta är även den mest effektiva fettförbränningstränings sättet.

Styrketräning

Styrketräning är ett bra sätt att aktivera musklerna. Detta är ett sätt som många väljer att starta med, detta pga kroppen byggs upp samt att det syns.
Styrketräning bör inte vara ens enda träningsform. Även om kroppen bygger muskler och ökar ämnesomsättningen så är det viktigt att hjärtat tränas.
Så det rekommenderas även att någon form av motionsträning utförs.
Tex joggning, spinning, friskis och svettis.

Konditionsträning

En gammal myt är att man måste vara igång i minst 20 minuter för att det skall verka. Det viktigaste vid konditionsträning är att man kommer igång och kommer ut.
Det som är bra med konditionsträning är att i många fall är det lätt att starta. Ta på sig ett par skor, gå ut genom dörren och börja jogga.

Ha ett mål

Alltid viktigt att ha ett mål när du börjar med någon form utav träning. Se även till att ha delmål. Försök även ha realistiska mål, även att det inte skall vara alldeles för hårt att nå dessa mål.
Det viktigaste är att komma igång, inte att gå ut och springa 1 mil första gången man är ute.

Pulsträning

För att se mer information om pulsträning så läs mer om Pulsklockor